Často kladené otázky
Jednoznačne áno! Model naratívneho formátu sa opiera o prirodzené osvojovanie si materinského jazyka. Tento spôsob fungoval (bol výskumne overený) s učiteľkami, ktoré nevedeli po anglicky a vyučovali anglický jazyk (viac informácii v knihe L´insegnante magica, od Traute Taeschner), s adolescentami prisťahovanými do Talianska, ktorí sa mali naučiť taliansky (pozri projekt Žiaci imigranti) a aj s handicapovanými osobami (Down syndróm).
Materiál a postavy Hocus a Lotus sú vytvorené a páčia sa hlavne deťom od 0 do 12 rokov!
Tu je viac informácií o metóde.
Aké materiály si mám zakúpiť k začiatkom senzibilizovania môjho dieťaťa na nový jazyk?
Pre prácu s deťmi odporúčame celý set materiálov DVD, CD a 6 knižiek level 1 s tričkom. Tričko umožňuje prestup deťom zo sveta slovenského jazyka do sveta cudzieho jazyka a je nevyhnutnou súčasťou našich kurzov a nášho systému vzdelávania. CD je základným stavebným kameňom, deti môžu príbehy počúvať kedykoľvek a kdekoľvek, ráno, večer, v aute, pri hraní sa, pri tvorivých aktivitách, DVD je vhodné pustiť deťom 1-3x denne na cca 5 minút, vždy ten istý príbeh, pokiaľ dieťa príbeh neovláda. Každá knižka obsahuje 1 príbeh. Rozširuje slovnú zásobu a podľa skúseností našich kurzantov práve čítanie knižiek má najväčší vplyv na rozvoj produkcie reči u detí.
Ako sa zúčastniť na kurzoch pre výuku detí s metódou Hocus a Lotus?
Od júna 2012 sa na Slovensku uskutočňujú certifikované kurzy Magická učiteľka "The Adventures of Hocus and Lotus".
Aby ste sa mohli zúčastniť kurzu nie je potrebné mať ukončené pedagogické vzdelanie , alebo štátnu škúšku z oblasti pedagogiky, či cudzieho jazyka, nie je tiež nutné mať výborné znalosti z jazyka, ktorý učiteľka chce vyučovať. Jazyk sa naučíte počas jeho výuky! Pedagogické štúdium na vysokej škole alebo univerzite je možné nahradiť praxou v školstve (učiteľka v materskej škole).
Som učiteľka a mám záujem vyučovať pomocou novej metódy, ale nemám možnosť sa zúčastniť kurzu pre magickú učiteľku. Čo mám robiť?
Spoločnosť DITI a partnerská Univerzita v Ríme, na základe dlhodobých výskumov a empirických zistení, nakoľko učiteľky, ktoré si len zakúpili sety pre učiteľky, nevedeli s nimi pracovať, kurzy sa im rozpadali a nedosahovali také výsledky, ako bežne dosahujeme v našich certifikovaných kurzoch a keďže takto vedené kurzy znižovali celkovú kvalitu kurzov a materiálov, rozhodli sa materiály stiahnuť z trhu a nepredávať ich samostatne bez riadneho zaškolenia.
K čomu sa využíva magické tričko? Je to len módne príslušenstvo?
Vôbec nie. Magické tričko je nástroj k vstupu do magického sveta Hocus a Lotus, v ktorom sa emočne prežívajú dobrodružstvá v novom jazyku. Je základným nástrojom pre učiteľku, ktorá pomocou neho nerozumie materinskému (slovenskému) jazyku. Podobne funguje aj pri deťoch. Ktoré keď majú oblečené tričká žijú spolu s učiteľkou v magickom svete a tu sa identifikujú s novým jazykom.
Ak budem postupovať v jednotlivých príbehoch, je jazyk čoraz náročnejší? Alebo môžem začať napríklad príbehom č. 3?
Slovná zásoba a reč v dobrodružstvách dinokrokov je naratívnym jazykom a od úplného začiatku obsahuje všetky gramatické formy nachádzajúce sa v novom jazyku. Naratívny formát sa naučí ale osvojuje prirodzene ako sa osvojoval materinský jazyk, neexistuje teda gramatický progres ale o to väčší v slovnej zásobe. Z hľadiska gramatického je teda možné začať aj tretím príbehom a pod., ale dieťa stráca kontinuitu, slovná zásoba je zložitejšia a ťažšie sa mu rozumie príbehu.
Kde sa konajú kurzy cudzieho jazyka pomocou metódy Hocus a Lotus?
Pozrite si náš zoznam absolventiek workshopov pre prácu s naratívnym formátom s deťmi od 1,5 do 3 rokov a kontaktujte lektorku v mieste Vášho bydliska.
Môžem sama učiť cudzí jazyk svoje dieťa?
Môžete sa zúčastniť našich seminárov Bilfam, ktoré sa konajú 1x mesačne a následne pomocou materiálov pracovať doma so svojim dieťaťom obodobne ako ste sa naučili na stretnutí.
Ako používať materiály Hocus a Lotus, aby sa dieťa samé naučilo cudzí jazyk?
Optimálne je púšťať dieťaťu DVD (najskôr jeden príbeh) cca 3x denne. Cestou do školky, zo školky, a doma pri hraní púšťať ako podmas CD a večer pred spaním prečítať príbeh. Približne po týždni až dvoch je možné prejsť na druhý príbeh. Tento zaradíme tak, že si najskôr pozrieme príbeh č.1 a následne príbeh č. 2. Pre bližšie informácie si prosím pozri návod na použitie DVD a CD.
Chcela by som pozorumieť tomu ako sa deti správajú na hodinách s učiteľkou.
Pozrite si našu sekciu „Videogaléria“, kde je nahratých niekoľko hodin magických učiteliek a môžete vidieť a počuť ako deti pracujú s novým jazykom.
Nenašla som odpoved na moju otázku, čo robiť?
Napíš tvoju otázku/otázky na fórum, aby aj viacej ľudí mohlo vidieť tvoju otázku a prípadne ti mohli na ňu odpovedať.
Zdieľaj:
|