Angličtinu vďaka hre naučíme zaraz hneď!
Z kategórie: 'Skúsenosti z kurzov Hocus a Lotus'Jazykové kurzy s viac ako 30 ročnou históriou nájdete už aj v Lučenci.

Kto sú Hocus a Lotuska? Hocusko a Lotuska sú malí dinokroci, ktorí žijú v magickom parku. Zažívajú plno veselých dobrodružstiev podobných situáciám v reálnom živote. Deti sa tak s nimi ľahko stotožnia a jazyk sa učia zábavným a hlavne prirodzeným spôsobom, lebo ním vyjadrujú vlastné pocity.
Ako prebieha vyučovanie? Magické tričko prenesie deti využitím ich fantázie do imaginárneho sveta, v ktorom sa rozpráva iba novým jazykom – celá hodina prebieha v angličtine. Na úvod sú deti vtiahnuté do príbehu hlavných postavičiek Hocuska a Lotusky, ktorý si následne zahrajú a zaspievajú, zopakujú podľa obrázkovej knihy a na záver pozrú ako video. Okrem podporovania pamäte opakovaním si tak rozvíjajú aj svoju predstavivosť. Všetky materiály majú deti aj doma, rodičia sa tak môžu stať súčasťou tohto skvelého procesu a aj doma angličtinu trénovať.
Odkiaľ pochádza táto metóda a pre koho je určená? Hocus & Lotus je inovatívny program vyučovania cudzích jazykov pre deti od 1 do 11 rokov, vytvorený profesorkou vývinovej psychológie, jazyka a komunikácie Univerzity Sapienza v Ríme, Traute Taeschner. Počas takmer 30-tich rokov výskumu bola metóda overená v rôznych európskych krajinách, materských a základných školách, tiež v rodinnom prostredí a vyvíja sa ďalej.
Ako nás nájdete? Zábavnú výučbu angličtiny pre deti ponúkame v priestoroch Základnej školy s materskou školou na Ulici bratríckej 19 v Opatovej, kde sme v júni 2016 úspešne ukončili prvé kurzy. Lektorkou je PaedDr. Monika Čierniková, ktorú môžete kontaktovať na telefónnom čísle 0905/103603. Bližšie informácie nájdete aj na stránke hocus-lotus.sk. Tešíme sa na vás!
A aký majú kurzy úspech? Posúďte sami. Tieto deti pracovali s Hocusom len dva mesiace !!!

"Lili začína používať frázy z Hocusa aj v iných situáciách, napríklad keď niečo papá, čo jej veľmi chutí, hladká si bruško a hovorí „hm, good“ alebo sa zvykneme naháňať po byte a teraz už kričí na mňa „catch me“ a keď ja pred ňou utekám, kričí „wait, not so fast“ a keď už veľmi šantíme a ona nevládze, povie „lili tired“ a utiera si čelo a keď si fúkame bubliny z bublifuku a padajú jej na hlavu, hovorí „sitting on his head“ a keď je aj v nejakej inej rozprávke alebo knižke niekto smutný, povie, že je „sad“ a že „crying“. :) Takže to podľa mňa funguje. Predtým počítala do 10 po slovensky a teraz počíta do 6 po anglicky a skončí to po slovensky a samozrejme, keď vidí niekde motýľa alebo dinosaura alebo kačku, pomenúva ich po anglicky. A ona si stále niečo pospevuje aj pri hraní a veľmi často si spieva aj hocusovské pesničky, v podstate ich už vie aj naspamäť, no skutočne rozumie najmä tým frázam, ktoré som opisovala hore. Každopádne Hocusa a celú angličtinu a všetko s tým spojené zbožňuje a veľmi pekne nám to obohacuje náš každodenný stereotyp, takže to odporúčam všetkým. :) (Lili, 2 roky)"
"Hocus&Lotus prinášajú ovocie Naša Lujzička (19 mesiacov) začala hovoriť prvé anglické slovíčka - eyes, tummy, bye-bye, park, duck. Tiež vie ukázať mouth, feet, butterfly Hodiny angličtiny sú veľmi zábavné. Je obdivuhodné, ako pani učiteľka dokáže upútať pozornosť maličkých detičiek takmer na celú hodinu... Určite odporúčame"
"Na minulej hodine sme robili druhý príbeh. Keď sa pani učiteľka dostala k časti, kde Hocus ostane v parku opäť sám, moja dcérka sa rozplakala. Je vidno, že ju príbeh zaujal, rozumie mu a je naozaj vtiahnutá do deja. Hocusujeme každý deň a obe moje deti to milujú. Nevedia sa dočkať, kedy pôjdeme za „veselou pani učiteľkou“. (Amy, 2 roky)"
A na záver ešte pár výsledkov detí na konci prvého roka:
The Results Analysis Considering the Age of Tested Children

The 12 children from the private afternoon courses can be divided into 4 main groups according to their age. It was the most important factor influencing their results. The two 3 year-old girls could understand on average 7 (53.85%) out of 13 words and produce 6 (42.86%) and gesture 5 (35.71%) out of 14 words. The 4 year-olds achieved 9.75 (75%) in comprehension and 8.5 (60.71%) in verbal production. They used the same amount of gestures as the 3 year-olds. The group of 6 years-old children consisted of 3 children. Here the result is influenced by a boy who is in speech therapy and also has a shorter attention span. The three oldest children understood 12 (92.31%) words out of 13 and produced 10 (71.43%) out of 14 words. They used the least gestures, only 1.67 (11.93%).
Celý článok v pdf si možno otvoriť tu.
Zdieľaj:
|