Má to celé „divadielko“ vôbec význam?
Z kategórie: 'Skúsenosti z kurzov Hocus a Lotus'Tento týždeň sa v triede sovičiek venujeme téme VODA. Učíme sa, kde všade sa voda nachádza, aký je kolobeh vody v prírode, prečo je voda dôležitá, a ako s ňou treba zaobchádzať. V rámci výchovno-vzdelávacieho procesu som si pre deti pripravila aktivitku, prostredníctvom ktorej som deťom chcela priblížiť cyklus vody v prírode. Na úvod začínam rozprávať príbeh o putovaní dažďovej kvapky a na interaktívnu tabuľu nakreslím oblak a pod ním zopár dažďových kvapiek. Detí sa pýtam, čo sa tam deje, čo vidia na obrázku. Helenka sa postaví a začne spievať:“Drip, drop, drip, drop, drip, it is raining, drip drop drip,...Drip, drop, drip, drop, drip, it is raining, drip, drip, drop,...It is raining!“ Ani si neviete predstaviť, ako ma to potešilo. Týmto sa ale môj zážitok nekončí. Potom, ako sme si porozprávali, ako to s tou vodou v prírode funguje, sme sa zahrali na vedcov a urobili si zopár pokusov. Do vedra s vodou sme postupne vkladali rôzne predmety a predpovedali, či budú na vode plávať alebo sa potopia. Jedným z predmetov bola aj plastelína. Najskôr sme pozorovali, čo sa bude diať s guličkou plastelíny, a následne sme z takej istej guličky vymodelovali misku a sledovali, či výsledok bude rovnaký. Použili sme klasickú Play-Doh plastelínu, ktorá po namočení sa do vody začne byť mazľavá. Sárka, ktorá vyberala plastelínu z vody hovorí:“Yuck, Yuck, Yuck, It is muddy!“ a po nej to opakovali všetky deti a chceli plastelínu chytiť do ruky tiež. Ani tu sa však môj príbeh nekončí. Ďalšou úlohou pre mojich malých vedcov bolo pozorovať, ako sa topí ľad. Potom, ako som rozdala každej sovičke kúsok ľadu do ruky, som sa spamätala, a utekala zobrať do detskej kuchynky misky, aby si ten kúsok mali kam položiť, v prípade, že nie je každý taký otužilec ako ja. Po chvíľke Saška kričí:“Brrrrrr, cold, brrrrrrr, it is cold, my hands are cold!“ Myslím, že k tomu nie je čo dodať.
Touto skúsenosťou by som chcela povzbudiť všetky magické učiteľky v zácviku, ktoré na sebe tvrdo pracujú a pri sprostredkovávaní zážitkov pri hraní príbehov dávajú zo seba maximum, aby o sebe nepochybovali a pokračovali v tom. Moje pochybnosti sa po tejto milej skúsenosti roztopili ako ten ľad a dúfam, že sa tak skoro neobjavia.
Martina K. SMŠ Slimáčik, Trenčín
Zdieľaj:
|