akinom314 | 2017.01.08 2016.05.16 | 2104 | 10 / 10 | 1 |
![]() |
Magický svet Hocusa a Lotusky pomáha deťom zvládnuť angličtinu
Z kategórie: 'Skúsenosti s domácim učením cudz. jazyka pomocou Hocus&Lotus'
Cieľovú skupinu tvorí prvácka trieda, v ktorej nájdeme aj 12 rómskych detí, ktoré sa veľkou snahou a ozajstným detským nadšením pre niečo nové a dosiaľ nepoznané vyrovnajú svojim nerómskym spolužiakom. Napriek tomu, že sa jedná o deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktoré nemajú adekvátne podmienky na učenie v domácom prostredí, máme na mysli materiálne vybavenie, podporu alebo vzdelanostnú úroveň rodičov, podľa svojich schopností robia väčšie či menšie pokroky, jednoznačne vedomostne napredujú a výsledky práce s týmito deťmi môžeme hodnotiť len pozitívne.
Po viac ako polročnej praktickej skúsenosti práce s triedou prvákov, kde sú začlenené aj rómske deti sa chceme podeliť s našimi postrehmi a výsledkami. Všetky deti sa tešia na zábavnú angličtinu s magic teacher, radosť im urobili aj tričká, ktoré dostali od školy, ktoré im dodávajú pocit výnimočnosti. Všetky deti majú rady tanečnú časť hodiny, rady spievajú a čítajú si knihu. Všetky tieto metodické postupy prijímajú s nadšením a aktívne sa zapájajú. Samozrejme, jedná sa o nehomogénnu skupinu detí, takže ich výsledky sú rozdielne, ale určite pozitívne. Napr. kto nevie príbeh dokonale prerozprávať, určite to zvládne neverbálne.
Niektoré deti trpia vývinovými poruchami učenia, prípadne majú problémy s artikuláciou, či sústredením. Aj takéto nedostatky sa strácajú pri inovatívnej metóde Hocus&Lotus. Všetky deti dosahujú pokroky, zapájajú sa do aktivít na hodine a veľmi sa snažia naučiť sa správne vyslovovať, zapamätať si slovíčka, skrátka zlepšovať sa. No a keď to naozaj nejde, hodina má aj oddychové časti, ktoré sú priestorom na nabratie nových síl. Ďalším pozitívnym výsledkom tejto metódy je nadobudnutie určitých schopností a zručností, uvedomenie si dodržiavania pravidiel na vyučovacej hodine a formovanie pevných návykov súvisiacich s vyučovacím procesom. Deti sa naučia dodržiavať štruktúru vyučovacej hodiny: vstup do magického sveta, hrajú divadlo, spoločne tancujú a spievajú pri minimuzikále, spoločné čítajú príbeh, následne rozprávkový príbeh upevnia sledovaním videa a na záver spoločne vyjdú z magického sveta.
Je to metóda, ktorá umožňuje integráciu rómskych detí do spoločnosti, učí ich utvárať si vzťahy v detskom kolektíve, skrátka učí ich veci, ktoré sú pre vývoj detskej osobnosti nevyhnutné, no často rómskym deťom chýbajú. Chceme vyzdvihnúť dôležitosť spätnej väzby, ktorú sme pri aplikovaní tejto metódy získali – či už evidentným nadšením detí na hodinách, pozitívnymi ohlasmi od rodičov rómskych aj nerómskych detí, vedomostnými pokrokmi u všetkých detí v triede a v neposlednom rade aj od základnej školy, ktorá aj touto cestou ponúka rodičom niečo výnimočné a atraktívne.
Autorkou článku je budúca magická učiteľka: PaedDr. Monika Čierniková.
Zdieľaj:
|