Výskumné projekty
Projekt Hocus a Lotus bol vytvorený od začiatku ako výskumný projekt cudzojazyčného vzdelávania detí na spôsob bilingválneho vzdelávania , Univerzitou Sapienza v Ríme v rámci projektu Socrates - Lingua Európskej Komisie (CE)* pre oddelenie vzdelávania a tréningu (Education & Training).
* Európska Komisia je jednou z hlavných inštitúcií Európskej Únie. Zastupuje a obhajuje záujmy celej EÚ, zostavuje návrhy nových európskych právnych predpisov a riadi každodennú prácu týkajúcu sa výkonu a využívaniu európskych fondov.
Vzhľadom na úspech prvých projektov, ale aj následných výskumov a vďaka podpore Európskej Komisie pomocou programu celoživotného vzdelávania (Lifelong Learning Programme), bolo sledované osvojovanie si jazykov v rôznych kontextoch a projektoch, ako podpora bilingvizmu v rôznych krajinách s rôznymi sociálnymi a rodinnými podmienkami.
S podporou EU, boli uskutočnené nasledujúce projekty:
2012 až 2015 - SOFT: School and Family Together for the Integration of Immigrant ChildrenNapriek kríze a škrtom v oblasti školstva, v júli 2012 vybrala a schválila Európska Komisia projekt "SOFT" vytvorený k podpore sociálnej a vzdelanostnej integrácie detí prisťahovalcov prostredníctvom učenia sa jazyka hostiteľskej krajiny s programom Hocus a Lotus. Veríme, že pomocou metódy naratívneho formatu Hocus a Lotus a pomocou vzájomných aktivít sa zlepšia vzťahy v škole medzi učiteľmi a rodinami (ale aj deťmi a rodičmi) zúčastnenými v projekte. Výskum je naplánovaný na 3 roky. Projektová stránka: www.softintegration.eu |
| 2010 až 2012 - Projekt BILFAM: Staňme sa dvojjazyčnou rodinou!Let´s Become a BILingual FAMily! Disponovali sme množstvom výsledkov o efektivite programu Hocus a Lotus pre učenie sa cudzieho jazyka v školách, no donedávna neboli realizované výskumy v rodinách. Ako funguje program Hocus a Lotus za dverami domov v rodinách?
|
2010 až 2015 - "Bilingvizmus 0-6”Zámerom projektu bolo vyučovanie anglického jazyka pomocou metódy Hocus a Lotus dojčatá od 3 mesiacov do 6 rokov vo viacerých jasličkách a materských školách v Ríme a napomôcť deťom stať sa bilingválnymi. Výskum bol založený na neurolingvistických zisteniach, tvrdiacich že, pokiaľ sa dieťa naučí nový jazyk do 3 rokov, tento bude uložený v mozgu v rovnakej štruktúre ako materinský jazyk. Spolupráca rodičov bola v počúvaní CD a sledovaní animovaných rozprávok doma. Projekt trval 5 rokov, a boli v ňom porovnávané jazykové zručnosti detí tohoto výskumu s deťmi v rovnakom veku, ktoré sa učili anglický jazyk v materskej škole inými metódami, prípadne navštevovali bilingválne školy. |
2007 a 2010 - DINOTOUR: The dinocrocs travel to the BalkansDinokroci cestujú na Balkán bol európsky výskum vedený Educational Programmes Consult, Ltd v Bulharsku a koordinovaný Karolinou Palchovskou. V spolupráci s Univerzitou Sapienza v Ríme, Nadáciou Euro Ed v Rumunsku a s participáciou maďarského partnera boli zaškolení učitelia škôl. Metóda bola následne adaptovaná pre tieto krajiny a boli analyzované zhromaždené dáta. |
Zdieľaj:
|